Viva la vida en Valencia!

Valencia, je spreekt het toch echt uit als Balencia...

Hola amigos!

Al bijna twee weken in het heerlijke Valencia! Vorige week zondag kwam ik vol onzekerheden, verwachtingen en adrenaline aan op het vliegveld en werd opgewacht door iemand van de talenschool. Vervolgens werd ik naar m'n appartement gebracht, het was kwart over 10 s ochtends dus maakte meteen mn kamergenoot al wakker haha
Deel een kamer met een Nederlands meisje, Gabi, voor de rest is er nog een ander Nederlands meisje, Willeke, en twee duitse meisjes, Anna en Larissa
Het leek me meteen al een gezellige meidengroep en we hebben de hele dag lekker op het strand gelegen. Zij zitten allemaal op een andere talenschool, maar ik ben ontzettend blij met Enforex (niet alleen omdat het serieus om de hoek is :P), op maandagochtend een soort toetsje gemaakt en natuurlijk ingedeeld in level A1, what a surprise!
Ik was ingedeeld in de middagklas, van 3 tot 7, wat wel jammer was want alle meiden van mn appartement hadden les in de ochtend. Maarja, 's middags dus eerste les, superaardige leraressen, Esther & Ana, eerste les zaten we allemaal nog met open mond omdat we er geen hol van begrepen maar het verstaan gaat echt heel snel!
Ik ben vooral ontzettend blij met m'n klas, hele gevarieerde groep waar ik ontzettend mee kan lachen! De eerste week was er één ander meisje, Isabel (21) uit Duitsland, kon het al heel snel goed met haar vinden, voor de rest een Engelse jongen (Ben, 21), een Candadees (Philippe, 23), Japanner (Ken, 39), Zweedse jongen (Anders, 23), Nederlander (Joey, 23) en een Belg (Arthur, 18).
Dinsdag ben ik 's ochtens alleen naar de stad geweest omdat mn kamergenoten les hadden en ik mn klas nog niet zo kende, ochtenden daarna met m'n klas naar het strand (:
Gezien het rond de 30 graden was totáál geen probleem haha
Ben woensdag lekker tapas geen eten met paar kamergenoten en wat mensen uit hun klas en donderdag voor 't eerst uit geweest met m'n kamergenoten, maar de muziek was heel slecht dus we waren best vroeg thuis
Vrijdag rustig stranddagje en zaterdag ging ik met Joey en Philippe naar een poolparty, begon rond een uur of 3 en was rond 11 thuis dus ging daarna nog uit met kamergenoten, was leuker dan de donderdag! :)
En toen was er al weer een weekje voorbij!
Deze week was een super drukke maar onwijs leuke week. Enige nadeel was dat we nieuwe lerares hebben, ééntje voor 4 uur, ze is alleen een stuk minder goed dan de vorige twee dus dat is wel jammer..
Ging maandag een kaart halen voor de Valenbici fietsen hier, had alleen niet genoeg contant geld bij me dus ging weer naar huis, kwam op de terugweg paar mensen uit mn klas tegen (klas was die dag uitgebreid met Belgisch meisje, Arielle (23), Duitse jongen (Zetti, 19), Engelse man van ik schat minstens 40 en nog een oudere italiaanse vrouw). Ik kwam dus Ben, Joey, Philippe, Arielle en Arthur tegen en zij gingen naar de Valenbici office dus ben met hen meegegaan.
Daarna gingen we met z'n allen wat op een terrasje drinken, 'agua de Valencia' geprobeerd en voor de rest een rustig avondje gehad. Dinsdag ging ik met mn kamergenoot Willeke naar de shoppingmal, geslaagd dagje dus :)
Woensdag ging ik samen met Isabel kaartjes halen voor de voetbalwedstrijd waar we donderdag heen zouden gaan met mensen van school, daarna gingen we kijken voor lunch ergens en kwamen we Ben tegen dus hebben we met z'n 3en geluncht, ontzettend veel gelachen en we hebben daar echt meer dan 4uur gezeten haha
Gister (donderdag) hadden we eerst gewoon les van 9.30-13.30 (we waren naar de ochtend geswitcht) en we hadden om 5uur afgesproken om naar Oktoberfest te gaan. Hele leuke sfeer daar, muziek, eten, drinken, was heel gezellig! Daarna doorgegaan naar het stadion voor de voetbalwedstrijd, kaartjes waren maar €10 we zaten helemaal achteraan en het was heeel gaaf! Niet dat het voetbal mij zo interesseerde maar het was gewoon heel gezellig :) Was om 12 uur afgelopen alleen Isabel, Ben, Zetti en ik waren een beetje verdwaald geraakt dus was uiteindelijk pas tegen half 2 thuis. Vanochtend zaten we dus allemaal halfslaperig in de les door de drukke donderdag.
Ben vandaag meegegaan met Isabel naar haar host mom, beetje ongemakkelijk omdat ze morgen naar een nieuwe gaat doordat ze het daar echt geen 3 maanden kon volhouden, maar toch wel goed om mn spaans een béétje in de praktijk te kunnen oefenen haha
Spaans zelf ging vorige week eig beter dan deze week want vorige week hadden we betere leraressen die ons meer aan het woord lieten, deze praat zelf vooral heel veel waardoor wij minder spaans hoeven te praten in de les, dus hoop dat er nog verandering in komt...
Kortom, ik heb de afgelopen twee weken ontzettend genoten, veel leuke nieuwe mensen leren kennen en voel me helemaal op m'n plek hier! Morgen vertrekt Larissa dus vanavond maken twee meisjes paella voor de hele groep en gaan we eerst eten met z'n allen en daarna uit (en we trekken allemaal witte jurkjes etc aan, bijna iedereen had een wit jurkje dus daardoor was het idee ontstaan, dus dinsdag in de shopping mal heb ik er ook een weten te bemachtigen :))


Si vale, dat was dus even verslag van de afgelopen twee weken!

Adioss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active