Viva la vida en Valencia!

A mitad de mi viaje

Buenos días!

Oepss alweer 3 weken geleden ipv 2 m'n vorige blog! Naja zitten toch een hoop stranddagen tussen gezien we nog even moesten genieten van die laatste dagen, deze week niet echt strandweer meer, het is dan ook maar 24 graden..! ;)

Om maar te beginnen waar ik mee geeïndigd was, het weekendje naar Murcia! Na school eerst samen gelunched met Isabel en Ben en daarna door naar het station. Was eerst nog even stress want de kaartjes moesten nog ergens op het station afgedrukt worden, na van plek naar plek te zijn gestuurd was dit uiteindelijk gelukt en kon de 3,5uur treinreis beginnen, het leek wel een vliegtuig van binnen haha, stoelen twee aan twee, gordijntjes, tv schermen.. de uren gingen best snel voorbij en om 7u kwamen we aan in Murcia. Bus gepakt en naar hotel gegaan. Zag er heel fancy uit! Na onze spullen gedropt te hebben gingen we even naar de supermarkt en daarna een restaurantje zoeken. Lekker pasta gegeten in italiaans tentje :)

Daarna weer terug naar hotel waar gesprekken escaleerde in watergevechten hahaha het begon met Ben die dopjes water naar ons begon te gooien, daarna pakten Isabel en ik hem terug met bekertjes water en uiteindelijk waren we hele flessen water over elkaar heen aan het gooien hahahah alles was zeiknat (inclusief de bedden waar we nog in moesten slapen :P) en de schoonmaakster de volgende ochtend zal het ook wel raar hebben gevonden haha
En ooh ik had Ben de cup song aangeleerd hahaha (ten koste van 2 bekertjes omdat die ze te hard neerzette op de tafel..) en toen had hij zijn eigen versie die ik vervolgens moest leren xd
Volgende ochtend hebben we ontbeten in een cafeetje en daarna zijn we onze city tour gaan doen, hele mooie stad Murcia! Om elke high light te zijn wel telkens eerst verdwaald geraakt maar dat bracht ons heel veel geluk want we kwamen daardoor de leukste dingen tegen! Er was een soort feestdag daar en er waren allemaal dansgroepen en ze speelden scenes na met geweren enzo en 's avonds was er een hele parade om een of andere heilige te eren. En 's middags waren we ook een tijdje opzoek naar een of andere 'paseo', en toen kwamen we erachter dat we er al op liepen haha (dom dom dom paseo betekent gewoon weg en wij maar denken 'het zal wel aan het einde van deze lange weg zijn :P) Na een heeele lange dag gelopen te hebben (we hebben geschat dat we het hele weekend ongeveer 40 kilometer hebben gelopen) terug naar het hotel en de receptionist gevraagd waar je lekker kon eten, blijkbaar heeft die ons verkeerd verstaan want toen we daar aankwamen had die meer het dúúrste uitgekozen haha maar zat op een leuk pleintje dus we hebben in het restaurantje ernaast pizza gegeten :P
Die avond iets eerder gaan slapen dan vrijdag, vermoeid door het vele lopen en zondag optijd vertrokken naar een Rio-de-janeiro beeld op een heuvel, was nog een hele beklimming want soms ontbrak er een stukje trap en dan moest je via rotsen zelf je weg vinden haha en dan was het ook nog eens 30graden dus vermoeid kwamen we aan op de top maar dat was het wel waard want het uitzicht was geweldig :)
Om 5u vertrok onze trein weer, eerste helft besteed aan het maken van een mega sudoku, 1,5u lang ja haha
Erg leuk weekend gehad, hele mooie stad en ontzéttend veel gelachen!

Week erna was ook, dinsdag ging ik met kamergenoten naar een beerpong wedstrijd, ik zat in het team met Marsika en we moesten tegen Maxime & Thomas, we waren best wel goed eigenlijk maar toch hadden zij gewonnen dus helaas in eerste ronde er al uit :(
Die donderdag naar het strand geweest en daarna Frozen Yoghurt wezen halen met Mariska omdat ze dat nog nooit gegeten had
's avonds wat wezen drinken met m'n klas omdat het Ben's 'afscheidsparty' was, ik zou uitgaan daarna met m'n kamergenoten en heb de klas ook mee kunnen krijgen, dus dat was hele leuke avond!
Vrijdag met Isabel, Ben en Philippe wezen lunchen en Ben uitgezwaaid, 's avonds was afscheid van Mariska & Rachel die ook beide zaterdag vertrokken. Uiteten gegaan met z'n allen :)
Dat weekend was het zoals gewoonlijk weer heerlijk strandweer dus beide dagen lekker lang op het strand gelegen

Deze week, maandag, maar eens sportief gedaan en wezen hardlopen! Voor de rest deze week wezen lunchen met Isabel en gister ben ik nog even het oude centrum in gegaan, had gelezen dat er mooie pleinen zijn hier en had er nog niet zo veel van gezien dus gister heb ik er een uit gekozen en daar eventjes rondgelopen en foto's gemaakt :) vandaag hadden we ipv gewone les een halloweenthema, de docenten waren allemaal verkleed haha en we gingen een horrorfilm kijken (in t spaans natuurlijk met spaanse ondertiteling, alleen de film was best eng dus zat de helft van de tijd met m'n handen voor m'n ogen haha)
En vanavond paella night & halloween vieren!

Hasta luego!

Oh en ik heb vandaag weer m'n spaans kunnen oefenen haha want we waren aan het praten met mensen voordat de film begon en zij waren italiaans en konden redelijk spaans maar geen engels dus dat was een mooie gelegenheid om te oefenen en toch wel leuk om te merken dat ik mezelf verstaanbaar kon maken :) en net een spaans boek op m'n e-reader gezet, boek dat ik al 3x in 't engels heb gelezen dus dacht ga het nu in het spaans proberen! na paar bladzijden gelezen te hebben denk ik dat ik het wel aankan haha en het voelt zo goed als je een stukje leest en kunt denken 'IK BEGRIJP ALLES :D'